مقالات

کلید و پریز مرغوب | ۶ نکته‌ای که قبل از خرید کلید و پریز برق باید بدانید

کلید و پریز مرغوب

ممکن است شما نیز در موقعیتی باشید که نیاز به اطلاعات دقیق در خصوص خرید کلید و پریز برای منزل یا محل کار خود داشته باشید. ممکن است این اطلاعات در هر جا دیگری در دسترس نباشد یا در هنگام خرید این محصولات، سوالاتی در ذهن شما ایجاد شود که به نظر ساده ممکن است باشند، اما پاسخ به آنها نیاز به دانش تخصصی دارد.

کلیدها و پریزها به عنوان المان‌هایی اساسی نه تنها برای استفاده اصلی خود، بلکه به عنوان جزئی از زیبایی و دکوراسیون محیط نیز شناخته می‌شوند. این محصولات با تنوع گسترده در طرح و مدل، انتخاب آنها را چالشی می‌کند. لذا، قبل از خرید، باید به مواردی از قبیل کیفیت بدنه، مکانیزم عملکرد، رنگ بندی کادر بیرونی و رویه کلید و پریز، و همچنین استانداردهای نصب این محصولات توجه ویژه داشته باشید.

پریز آنتن میانی تک سوکت بدون کادر اشنایدر مدل آسفورا
سفید
مشکی

پریز آنتن تک سوکت بدون کادر اشنایدر مدل آسفورا

تومان۲۱۸,۰۰۰
با پریزهای آنتن اشنایدر مدل آسفورا، ایمنی و زیبایی را انتخاب کنید.
پریز آنتن دو سوکت آنتن و ماهواره بدون کادر اشنایدر مدل آسفورا
سفید
کرم
مشکی
کلید دو پل اشنایدر مدل آسفورا
سفید
کرم
مشکی

کلید دو پل اشنایدر مدل آسفورا | شاسی دو پل اشنایدر مدل آسفورا

تومان۲۲۴,۰۰۰
با کلید‌های اشنایدر آسفورا، زیبایی و دوام را به هر فضایی بیاورید.

 

چرا انتخاب کلید و پریز دارای اهمیت است؟

کلیدها و پریزها به عنوان تجهیزات بسیار رایج و ضروری در فضاهای مختلف شناخته می‌شوند. این تجهیزات نه تنها اتصال به جریان برق را آسان می‌کنند، بلکه از لحاظ ایمنی نیز بسیار حائز اهمیت هستند. انتخاب کلید و پریز مرغوب از این نظر اهمیت دارد که افراد بتوانند بدون مشکلاتی از مزایای این تجهیزات استفاده کنند و امکانات برقی خود را با اطمینان به کار بگیرند. انتخاب صحیح کلید و پریز باعث به وجود آمدن یک ظاهر زیبا در فضاهای مختلف می‌شود. امروزه انواع و اقسامی از این تجهیزات در بازار موجود است که با در نظر گرفتن نکات مختلف، می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

پریزهای امروزی، به صورت گود طراحی می‌شوند که امکان استفاده آسان از دوشاخه‌ها را فراهم می‌کند. همچنین، برخی از کلیدها و پریزها امکان کنترل از راه دور را دارند که کارایی آنها را افزایش می‌دهد.

در ادامه این مقاله از ده پل ما به بررسی ۶ نکته‌ای که قبل از خرید کلید و پریز باید بدانید، می‌پردازیم.

۱- به محیط جغرافیایی محل سکونت خود توجه کنید

ایران به عنوان یک کشور با تنوع طبیعی بی‌نظیر شناخته می‌شود. این موضوع به طور مستقیم تأثیری در طراحی و انتخاب محصولات برقی، به خصوص کلیدها و پریزها، دارد. امروزه تولیدکنندگان، با در نظر گرفتن شرایط محیطی مختلف، محصولاتی تولید می‌کنند که با محیط زیست و اقلیم متناسب باشند.

یکی از مسائل مهم در این زمینه برق گرفتگی است که به خصوص در مناطق با رطوبت هوای بالا احتمال بیشتری دارد. تأثیر رطوبت بر ایجاد برق گرفتگی و نفوذ آب به پریزها قابل توجه است. بنابراین، عرضه کنندگان تلاش می‌کنند با ارائه محصولاتی نظیر کلید و پریز برق ضد آب، این مشکلات را حل و کاهش دهند.

محصولات برقی ضد آب، به دلیل مقاوم بودن در برابر دو عامل رطوبت و آب، به شما این امکان را می‌دهند که در شرایط محیطی مرطوب و شرجی نیز از امکانات برقی استفاده کنید. این محصولات به دلیل استفاده از عایق‌ها و مواد مقاوم در برابر آب، از خطرات ناشی از برق گرفتگی جلوگیری می‌کنند.

در نتیجه، افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند می‌توانند با انتخاب محصولات برقی ضد آب، خود را در برابر خطرات احتمالی مرتبط با برق گرفتگی محافظت کنند و به طور ایمن از امکانات برقی خود استفاده کنند.

۲- استفاده از کلید و پریزهای مرغوب و استاندارد

برق به عنوان یکی از منابع اصلی انرژی، همراه با کارایی بالا، خطرات مختلفی نیز دارد. این خطرات شامل قابل اشتعال بودن جریان برق و احتمال برق گرفتگی می‌شوند. به همین دلیل، قبل از انتخاب کلیدها و پریزها، توصیه می‌شود که نکات ایمنی را در نظر گرفته و محصولات مناسب را انتخاب کنید.

استفاده از کلیدها و پریزهای ساخته شده از پلیمرهای نسوز می‌تواند مانع از ایجاد جرقه و آتش‌سوزی شود. این محصولات معمولاً دارای درپوش‌هایی هستند که می‌تواند در مواقعی که کودکان در اطراف هستند، بسیار مفید باشد. این درپوش‌ها از ورود اشیاء خارجی به داخل پریزها جلوگیری کرده و از حوادث مانند آتش‌سوزی و برق‌گرفتگی جلوگیری می‌کنند.

در محیط‌هایی که ممکن است با رطوبت و آب در تماس باشند، مانند حمام و دستشویی، استفاده از محصولات برقی ضد آب حیاتی است. این محصولات مقاومت بیشتری در برابر ورود آب دارند و احتمال برق‌گرفتگی را کاهش می‌دهند.

با در نظر گرفتن این نکات ایمنی و انتخاب محصولات مناسب، می‌توانید خطرات مرتبط با استفاده از برق را کاهش دهید و از امکانات برقی خود با آرامش بیشتری استفاده کنید.

۳. توجه به مکانیزم کلید و پریز

در گذشته، مدل‌های مختلف کلیدها و پریزها به سادگی به مواردی همچون شاسی دار، مکانیکی و سوییچی تقسیم می‌شدند. اما امروزه با پیشرفت‌های بسیار در علوم و فنون مهندسی، تنوع بسیار زیادی در این محصولات به وجود آمده است. انواع جدیدی همچون حساس به حرکت، حساس به صدا، کارتی و فوتوالکتریک، لمسی، تایمری و… وارد بازارهای جهانی شده‌اند.

هر یک از این انواع محصولات دارای یک مکانیزم عملکرد منحصر به فرد هستند. از حساسیت به حرکت گرفته تا امکان کنترل با صدا، هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاصی دارند. انتظار نمی‌رود که همه این محصولات شبیه یکدیگر باشند. این تنوع در عملکرد به شما امکان می‌دهد تا بر اساس نیازها و ترجیحات خود، مدل مناسبی را انتخاب کنید.

علاوه بر تفاوت در عملکرد، قیمت نیز در هر یک از این محصولات با توجه به امکانات و کارایی‌های آنها متغیر است. بنابراین، انتخاب کلید و پریز نه تنها بر اساس نیازهای فنی بلکه با در نظر گرفتن بودجه شخصی شما نیز انجام می‌شود. بهترین گزینه، گزینه‌ای است که هماهنگی بین قابلیت‌ها و قیمت را به بهترین شکل فراهم کند.

۴. کیفیت را فدای ارزانی نکنید!

در انتخاب کلید و پریز برق، مهمترین نکته و المان، کیفیت است. گاهی اوقات، در تلاش برای صرفه‌جویی مالی، افراد ممکن است جذب کالاهای ارزان شوند و این باعث شود که به کیفیت محصولات توجه نکنند. قطعاً این انتخاب هزینه‌های زیادی را در آینده به دنبال دارد. کلید و پریزهای با کیفیت در شرایط محیطی متفاوت پایدارتر و مقاوم‌تر هستند. استفاده از مواد مرغوب، سطح ایمنی بالاتر و عملکرد بهتر، در کلید و پریز مرغوب باعث جلوگیری از خسارت‌های سنگین مالی و جانی در آینده می‌گردد.

نه فقط در انتخاب کلید و پریز بلکه در انتخاب تمام وسایل حساس زندگی که امکان دارد سلامت شما را به خطر بیندازد ؛ شما نباید کیفیت را فدای ارزانی بکنید!!! در نهایت، هوشمندانه‌ترین تصمیم، انتخاب محصولی با توازن مناسب بین کیفیت و هزینه است تا در طول زمان شما به نتیجه مطلوب دست یابید.

choosing-high-quality-key-and-socket

۵. گارانتی و خدمات پس از فروش در محصولات برقی جدی بگیرید.

از آنجایی که کلیدها و پریزها جزو مصالح پرفروش محسوب می‌شوند، احتمال خرابی و اختلال در آنها بسیار زیاد است. اگرچه در نگاه اول ممکن است این امر به نظر برسد که گارانتی و خدمات پس از فروش، تأثیر چندانی در انتخاب کلید و پریز ندارند، اما بهتر است این نظر را اصلاح کنیم و از ابتدا به دنبال محصولی باشیم که در صورت خرابی، قادر به تعویض آن باشیم.

از طرفی، باید به این نکته اشاره کنیم که خدمات پس از فروش و گارانتی، تنها شامل تعویض محصول نیست بلکه در بسیاری از موارد شامل تعمیر آن نیز می‌شود. بنابراین، خرید محصولاتی که دارای گارانتی هستند، انتخابی هوشمندانه و اقتصادی است. این امر به این معناست که شما نیازی ندارید برای تعمیرات محصولات خود، مدت‌ها صبر کنید و هزینه‌های بالایی را پرداخت کنید. بهره‌گیری از خدمات گارانتی، به شما امکان می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، محصول خود را تعمیر و بازیابی کنید.

پریز برق ارت دار ups اشنایدر مدل آسفورا ۲۹۰۰۵۲۱

تومان۲۱۵,۰۰۰
با پریز‌های اشنایدر مدل  آسفورا، ایمنی و زیبایی را انتخاب کنید.

فیوز مینیاتوری ۲۵ آمپر تایپ C تک فاز اشنایدر – a9k24125

قیمت اصلی تومان۴۰۳,۰۰۰ بود.قیمت فعلی تومان۲۴۴,۰۰۰ است.عدد
فیوز مینیاتوری آسفورا: ایمنی و محافظت برای خانه شما
-۴%
سفید
کرم
مشکی

کلید سه پل اشنایدر مدل آسفورا – eph2100171,eph2170121

تومان۱۸۲,۰۰۰
با کلید‌های اشنایدر آسفورا، زیبایی و دوام را به هر فضایی بیاورید.

 

۶. در انتخاب کلید و پریز به جنس و ظاهر آن‌ها توجه کنید.

در عصر جدید، دکوراسیون داخلی منزل و محیط کاری از اصولی پیروی می‌کند که باید به آنها توجه کرد. اگر سبک دکوراسیون محیط مدرن است، منطقی است که در انتخاب کلید و پریز نیز به سمت محصولات مدرن بروید. باید به یاد داشته باشید که ظاهر و طراحی کلیدها و پریزها ممکن است متفاوت باشد و نباید انتظار داشته باشید که همه آنها به یک شکل باشند.

در طی چند سال اخیر، استقبال از سبک‌های دکوراسیون کلاسیک نیز افزایش یافته است. به همین دلیل، بسیاری از افراد به دنبال انتخاب کلید و پریزهایی با طراحی کلاسیک می‌روند تا با محیط داخلی مطابقت داشته باشند.

به طور کلی، در انتخاب کلید و پریز، تطابق با سبک دکوراسیون محیط مهم است تا هماهنگی و زیبایی مناسبی به وجود آید. این انتخاب ها باید با توجه به سلیقه و سبک شخصیتان صورت گیرد.

سوالات متداول در انتخاب کلید و پریز مرغوب

  • آیا در خرید کلید و پریز می توان رنگ رویه و کادر را متفاوت انتخاب کرد ؟

بله، در اکثر مدل‌های کلید و پریز، امکان انتخاب رنگ‌های مختلف برای رویه و کادر وجود دارد. بطور کلی، در این مدل‌ها، می‌توانید رویه و کادر را به صورت جداگانه با رنگ‌های دلخواه خود تنظیم کنید، مانند استفاده از رویه سفید با کادر مشکی یا برعکس. با این حال، در برخی از کلید و پریزها، این محصولات به صورت یکپارچه ارائه می‌شوند و کادر و رویه به یکدیگر متصل هستند، بنابراین امکان انتخاب رنگ جداگانه برای آنها وجود ندارد.

پس فهمیدیم که در خرید کلید و پریز می‌توان رنگ رویه و کادر را متفاوت انتخاب کرد. این انتخابات رنگی می‌تواند به طراحی داخلی محیط جلوه و جذابیت بیشتری ببخشد. با انتخاب رنگ‌های متفاوت برای رویه و کادر، می‌توانید مطابقت یا تضاد رنگی در داخل فضا ایجاد کنید و بر اساس سلیقه مشتریان یا موارد طراحی، استایل‌های مختلفی را پیاده سازی کنید. این انتخابات به عنوان جزءی از جزئیات طراحی، می‌توانند به شخصیت و جلوه نهایی فضا کمک کنند و باعث ایجاد تنوع و زیبایی در دکوراسیون داخلی شوند.

  • برای انتخاب کلید و پریز مرغوب چه برندی را پیشنهاد می‌کنید؟

برندهای با کیفیت زیادی در بازار برق ایران موجود هستند که شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید اما پیشنهاد من محصولات برقی آلمانی برند اشنایدر الکتریک می‌باشد. من کلید برق شرکت اشنایدر الکتریک سری آسفورا و همچنین پریز برق اشنایدر سری آسفورا را پیشنهاد می‌کنم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *